VARNing långt inlägg

Hej!

Kom hem klockan halv 3 inatt, tog in datorerna och kudden sedan la jag mig i sängen direkt och sov. Vaknade ungefär kvart i 11, gick upp och åt frukost packade ur bilen efter det har jag bara suttit vid datorn.

Kommer blir väldigt långt inlägg, ska ladda ner alla bilder jag tagit när jag var i Sandviken!

Fotat min kusin:



Jag hann tyvärr bara ta tre bilder innan vi skulle åka in till Valbo.

Dop:







Dock inga bilder från när de öppnade paketen.

Falun/(Falu koppargruva)

Ser ni traktorerna? Verkligen jätte små här uppifrån!


I den där satt dom och åkte upp sedan ner för att lämna sten. För att ta sig av var man tvungen att använda den som en gunga och hoppa av vid kanten som ni ser liiite av längst till vänster.





Det är inhackat sedan fyllt med guld.
De hade en liten julgran i gruvan!

Sådär mörkt var det när dom arbetade.
Sådana lungor fick de som arbetade i gruvan. De kallades Stendammslungor.
Det där var deras festsal. Till vänster är deras "bar" och i mitter är det som en sceen.





Det fanns en bock inne på museet och i gruvan fast bocken på bilden är inne på museet.
Om man svor, visslade eller skrek inne i gruvan så skulle "röda gruvfrun" komma, det betydde otur och om den "vita fruvfrun" kom betydde det tur.

Övriga bilder:









En linbana man kan åka sedan släppa i mitten eller åka ända över till andra sidan.






Johan köpte en familjepizza åt mig. Han lurade mig lite:].. Orkade inte äta upp allt så alla andra fick hjälpa mig lite(a)






Hoppas ni orkar läsa allt!
Tyvärr gick det inte att ladda in mer bilder, ni får dom i något annat inlägg.

Puss!


Kommentarer

Kommentera här:

Från
Stammis?

E-mail: (visas bara för mig)

Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0