min julafton!

Hello!

Det här blir ett gsnska långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa allt. Nu ska jag börja skirva.

Min julafton började med att mormor väckte mej klockan halv 9. Sedan låg jag kvar i sängen och kollade på en stjärna som lyste extra starkt. När jag hade piggnat till gick jag ner och hjälpte mormor med att göraklart tårtan, när tårtan var klar gick vi upp till mamma som fyllde år. Vi satt där uppe och fikade ett bra tag, sen höll jag nästan på att somna om igen men jag tänkte att jag skulle försöka att gå upp. När jag hade gått upp slog vi in de sista julklapparna och la ner i stora tomtesäcken som jag skulle ha med mej till pappa. Mitt på dagen åt vi lite lunch, sedan öppnade vi julklappar som jag fick från mammas sida. När pappa och Lorentz kom drack vi lite glögg och jag åt skummtomtar, närjag hade packat i allt så for vi till farfar och va där ett tag innan Kalle Anka började. Vi skjutsade hem Lorentz till hans föräldrar. Jag och farfar blev lite försenade till Kalle Anka för att pappa skulle skjutsa Greger och Marie-Louise till Staffan och Inger först. När alla hade kommit satt alla där nere och drack julmust och rommacka. När Kalle Anka var slut gick alla upp för att sätta sej och äta, det var jätte gott! När vi hade ätit upp kom jultomten (Lorentz) och delade ut julklapparna. Sedan när det var klart och alla paket var öppnade gick alla ch satte sej igen och väntade på efterätten som bestod av Vanilj Glass Med Hjortron. När jag var klara gick jag och satte mej i soffan med pappa och Markus, när alla var klara började vi spela ett kortspel som kallas "Gris" Sedan spelade jag och Inger och Tore lite "Bubblan" Haha det var jätte kul! Det händer inte så mycket mer efterom att jag och pappa skulle sova hos farfar och åka samma bil hem så for vi hem halv 10. Farfar orkar inte vara där så länge.. Men det var riktigt kul.

Nu får ni bilder.
 Farfar!
Markus som lyckades blunda.. (kusin)
Marie-Louise (faster)
Inger
Pappa som öppnar julklappar!
Lorentz (kusin)
Staffan (farbror)
DEXTER(L)!
FRISCO(L)!
?
BALOO(L)!
Deras trappuppgång från källaren där man kollar på Kalle Anka.
Haha Frisco, han skakade just på huvudet när jag tog bilden!
Inger märkte inte att jag tog kort.
Staffan igen-
Markus
Lorre
Förklarade för farfar hur man gjorde med lampan.
<---Tore och Greger--->
Marie-Louise och Lorentz
DEXTER(L)!
fjollN
random:$
FRISCO(L)!
Pappa tog kort när vi spelade "Gris" höger om mej sitter Tore. Vi hjälpte varran lite(A)



Där farfar bor.
MOBBA INTE!

Nu orkar jag inte ladda upp nå mer, nu ska jag gå och öta något.

Puss!


Kommentarer

Kommentera här:

Från
Stammis?

E-mail: (visas bara för mig)

Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0